Näin kirjoitat vastaanottovirkailijan ansioluettelon
Vastaanottovirkailijan ansioluettelossa on hyvä keskittyä työtehtävien kannalta oleelliseen työkokemukseen ja taitoihin. Ansioluettelosta on käytävä ilmi, että olet hyvä hoitamaan hallinnollisia ja toimistotehtäviä. Vastaanottovirkailijan tulee tarjota erinomaista asiakaspalvelua. Hänen on oltava erittäin hyvä organisoimaan ja monisuorittamaan. Painota ansioluettelossa työkokemusta, joka liittyy hallinnollisiin tehtäviin ja käytännön kokemukseen yrityksen toimialalla. Käyttämällä Cvapp.fi:n testattuja ansioluettelopohjia luot vahvan ja vaikuttavan ansioluettelon.
Esimerkki Profiilista
Sisällytä tähän kohtaan tärkeimmät saavutuksesi ja taitosi. Muista käyttää mahdollisimman paljon dynaamisia verbejä. Hyvä vastaanottovirkailija on järjestelmällinen ja pystyy toimimaan hyvin myös työpaineen ollessa korkea. Sisällytä tähän kohtaan ne saavutukset ja taidot, joista olet erityisen ylpeä.
Ahkera ja kokenut vastaanottovirkailija, jolla on useiden vuosien kokemus työympäristöistä, joissa on paljon asiakkaita. Minulla on kokemusta aikataulujen laatimisesta, ajanvarauksesta, tuotteiden myynnistä ja tietysti hyvästä asiakaspalvelusta. Hoidan palvelutiskitehtävät edustavasti ja joustavasti ja osaan suorittaa erilaisia hallinnollisia tehtäviä. Olen innokas aloittamaan uudessa tiimissä ja tukemaan tiimin jäseniä vastaanottovirkailijan roolissa.
Esimerkki Työkokemuksen Muotoilusta
Liitä luettelo työkokemuksestasi tähän. Jos sinulla ei ole työkokemusta, kerro opintosaavutuksistasi, tehtävistäsi yhdistystoiminnassa, työharjoitteluista tai muista kokemuksista, jotka tekevät sinusta ainutlaatuisen ja haluttavan työnhakijan. Muista käyttää dynaamisia verbejä ja mainitse ansiot ja saavutukset, jotka todistavat sinun olevan erinomainen ehdokas tähän työpaikkaan. Katso esimerkkejä seuraavassa.
- Toivotin asiakkaat tervetulleiksi ja tarjosin heille tietoja ja hyvää palvelua.
- Hoidin puhelinkeskusta, keräsin henkilökohtaisia tietoja ja hallinnoin aikatauluja.
- Hallinnoin tarkasti asiakastietoja ja avustin muotoilijoita heidän tehtävissään.
- Hallinnoin toimiston tietokantaa, sähköpostiliikennettä, palkkalaskelmien toimitusta ja huolehdin toimiston viihtyvyydestä.
Esimerkki Koulutuksesta
Luettele tässä kohdassa kaikki suorittamasi tutkinnot. Myös erilaiset kunniamaininnat ja stipendit on hyvä mainita. Jos olet suorittanut alempaa korkeakoulututkintoa eli kandidaatin tutkintoa korkeamman tutkinnon, ylioppilastutkintoa ei tarvitse mainita. Katso esimerkkejä seuraavassa.
- 2003-2005 Metropolia Ammattikorkeakoulu, Medianomi, Helsinki
- 1998-2003 Jyväskylän Lyseon Lukio, Lukion Päästötodistus, Jyväskylä
Esimerkki taidoista
Vastaanottovirkailijan ansioluettelo sisältää tämän esimerkin mukaisesti merkittäviä taitoja, joita työnantaja tai haastattelija etsii työnhakijassa. Muista lukea työpaikkailmoitus tarkasti ja sisällyttää siinä vaadittavia taitoja ansioluetteloosi. Katso esimerkkejä seuraavassa.
- Viestintätaidot
- Toimistotekniikan
- Multitasking-taidot
- Aikataulujen Suunnittelu
Mitä vastaanottovirkailijan toimenkuvaan kuuluu?
Vastaanottovirkailijat ovat hallinnollisen alan ammattilaisia, jotka toimivat yrityksen asiakkaille ensimmäisenä yhteydenottohenkilönä. He yleensä tervehtivät ihmisiä, vastaavat puhelimeen, sopivat tapaamisia tai ottavat vastaan tilauksia. Vastaanottovirkailijat hoitavat usein monia eri tehtäviä, joihin kuuluu muun muassa asiakkaiden auttaminen, sähköpostiviestien ja maksujen käsittely, asiakirjojen järjestäminen sekä muut hallinnolliset tehtävät. Hyvän vastaanottovirkailijan odotetaan olevan järjestelmällinen sekä tehokas monisuorittaja. Seuraavassa on lisäohjeita vastaanottovirkailijan ansioluettelon kirjoittamiseen.