Kokenut ja innostunut opettaja, joka kokee opettamisen kutsumuksekseen. Olen pätevä laatimaan kattavia ja harkittuja opetussuunnitelmia, jotka vastaavat voimassa olevia vaatimuksia. Luon voimallisen oppimiskokemuksen ja annan samalla oppilaiden aloitteille ja uteliaisuudelle tilaa. Olen perehtynyt moniin tunnettuihin kasvatusfilosofioihin, jotka tähtäävät lapsen kognitiiviseen, emotionaaliseen ja sosiaaliseen kehitykseen. Olen omistautunut opettamiselle, olen hyvä opettaja ja haluan vaikuttaa lasten elämään positiivisesti.
09/2016 - 11/2018, Varhaiskasvatuksen Erityisopettaja, Päiväkoti Siemen, Kouvola
- Vastasin pedagogiikasta ryhmässä, joka sisälsi 1–3-vuotiaita lapsia.
- Suunnittelin ja toteutin lasten kiinnostukseen perustuvia toimintaohjelmia.
- Kannustin lapsia aktiiviseen leikkiin ja uusien asioiden tutkimiseen yhdessä muiden ryhmäläisten kanssa.
- Hallinnoin huolellisesti tietoja jokaisen lapsen kehityksestä.
- Edistin ulkoleikkejä ja ulkona oppimista yhdistäen luonnon mahdollisimman tiiviisti oppimiskokemukseen.
- Noudatin opetustilanteissa koulun menettelytapoja ja turvallisuusohjeita.
09/2015 - 05/2016, Varhaiskasvatuksen Erityisopettaja, Hiekkaharjun Päiväkoti, Vantaa
- Suunnittelin ja toteutin tasapainoisen toimintasuunnitelman ryhmän 1–3-vuotiaita lapsille.
- Edistin lasten sosiaalista kehitystä ohjaamalla heitä merkityksellisiin leikkeihin.
- Kannustin lapsia kiinnostumaan heitä ympäröivästä maailmasta tutustuttamalla heitä kiinnostaviin ja ajattelua haastaviin aiheisiin ja esineisiin.
- Loin ja ylläpidin myönteisiä suhteita lasten vanhempiin ja muihin perheenjäseniin.
- Järjestin käytännön tehtäviä, jotka edistävät kriittistä ajattelua.
- Tarkkailin lasten kehitystä ja pidin kirjaa heidän kehityksestään sekä tein suunnitelmia kehityksen parantamiseksi.
08/2012 - 05/2015, Varhaiskasvatustieteen Kandidaatin Tutkinto, Jyväskylän Yliopisto, Jyväskylä
09/2009 - 06/2012, Lukion Päästötodistus, Kouvolan Lyseon Lukio, Kouvola
- Kuuden laudaturin ylioppilas
- Suomi
- Englanti
- Ruotsi
- Varhaiskasvatussuunnitelmat Ja Ohjaus
- Eriyttävän Opetuksen Menetelmät
- Ryhmän Hallinta
- Kasvatusfilosofiat
- Kokenut Viestintätaidot
Näin kirjoitat opettajan ansioluettelon
Opettajan ansioluettelosta tulee selvästi ilmetä, että työnhakija pystyy laatimaan ja noudattamaan tuntisuunnitelmia sekä laatimaan oppilaiden tarpeiden ja kansallisten vaatimusten mukaisia opetussuunnitelmia. Opettajien tulee osata muokata opetussuunnitelmaa oppilaiden tarpeiden mukaan. Opettajilta vaaditaan erinomaisia viestintätaitoja, jotta he pystyvät viestimään tehokkaasti oppilaiden, koulun sekä oppilaiden huoltajien kanssa.
Opettajan ansioluettelosta tulee ilmetä työnhakijan osaaminen ja ammattitaito sekä hänen saavutuksensa työuran aikana.
Ansioluettelossa tulee näkyä myös työnhakijan kyky luoda positiivinen oppimisympäristö. Kun käytät Cvapp.fi:n testattuja ansioluettelomalleja ja noudatat seuraavia ohjeita ansioluettelon laadinnassa, löydät nopeasti juuri sinulle sopivan työpaikan.
Esimerkki profiilista
Sisällytä tähän kohtaan tärkeimmät saavutuksesi ja taitosi. Muista käyttää dynaamisia verbejä ja työpaikan kannalta relevantteja tietoja. Opettajien tulee tuntea opetusmenetelmät perusteellisesti. On tärkeää, että korostat niitä taitoja ja saavutuksia, jotka osoittavat sinun soveltuvan hakemaasi työpaikkaan. Katso esimerkkejä seuraavassa.
Olen kokenut ja innostunut opettaja ja koen opettamisen kutsumuksekseni. Olen pätevä laatimaan kattavan ja harkitun opetussuunnitelman, joka vastaa opetusvaatimuksia ja normeja. Osaan luoda innostavan oppimiskokemuksen antaen samalla tilaa oppilaiden omalle kiinnostukselle ja uteliaisuudelle. Olen perehtynyt moniin tunnettuihin kasvatusfilosofioihin ja sitoutunut kehittymään jatkuvasti opettajana. Olen omistautunut opettamiselle, olen taitava opettaja ja haluan vaikuttaa oppilaiden elämään positiivisesti.
Esimerkki työkokemuksesta
Luettele kaikki työpaikat, jotka ovat opettajan työn kannalta oleellisia. Muista käyttää dynaamisia verbejä ja mainitse ansiot ja saavutukset, jotka todistavat sinun olevan erinomainen ehdokas tähän työpaikkaan.
- Noudatin opetuksessa opetussuunnitelmaa.
- Muokkasin opetussuunnitelmaa ja työtapoja erilaisten oppijoiden tarpeille sopiviksi.
- Tuntisuunnitelmien laadinnassa otin huomioon nopeasti etenevät oppilaat sekä oppilaat, joilla on oppimisvaikeuksia.
- Toimin kannustavana ohjaajana kaikille oppilailleni.
- Pyrin käymään merkityksellisiä keskusteluja opittavista aiheista.
- Käytin opetuksessa mahdollisimman usein tietoteknisiä apuvälineitä.
Esimerkki koulutuksesta
Luettele tässä kohdassa kaikki suorittamasi tutkinnot. Myös erilaiset kunniamaininnat ja stipendit on hyvä mainita tässä kohtaa. Jos olet suorittanut alempaa korkeakoulututkintoa eli kandidaatin tutkintoa korkeamman tutkinnon, ylioppilastutkintoa ei tarvitse mainita.
- 2012-2015 Jyväskylän Yliopisto, Varhaiskasvatustieteen Kandidaatin Tutkinto
- 2009-2012 Kouvolan Lyseon Lukio, Lukion Päästötodistus
Esimerkki taidoista
Erinomainen opettajan ansioluettelo sisältää tämän esimerkin mukaisesti vaikuttavia taitoja, joita työnantaja tai asiakas etsii työnhakijassa. Tehdäksesi vaikutuksen varteenotettavana hakijana sinun on luotava kuva innostuneesta opettajasta, joka inspiroi opetustilanteissa ja on hyvä suunnittelemaan opetusta. Muista liittää ansioluetteloon tietoja työnkuvan kannalta oleellisista taidoista. Katso esimerkkejä seuraavassa.
- Viestintätaidot
- Varhaiskasvatussuunnitelmat ja ohjaus
- Kasvatusfilosofioiden tuntemus
- Lasten kehityksen tuntemus
- Lasten turvallisuus
Mitä opettajan toimenkuvaan kuuluu?
Opettajat ovat kasvatuksen ammattilaisia, jotka ovat saaneet koulutuksen oppilaiden opettamiseen eri aineissa. Opettajat tuntevat opetuksen laatukriteerit ja eri luokkatasojen oppivaatimukset. Lasten parissa työskentelevät opettajat tarjoavat oppilaille lämpimän ja turvallisen oppimisympäristön, joka edistää sosiaalista kehitystä, oppimisen iloa ja tarjoaa nuorille oppijoille erilaisia kehitysmahdollisuuksia. Opettajilta vaaditaan erinomaisia viestintätaitoja sekä kokemusta heidän opettamansa luokka-asteen oppilaista. Ihanteellisilla työnhakijoilla on kasvatustieteiden tai opetettavan aineen loppututkinto. Opettajien on täytynyt suorittaa myös tarvittavat pedagogiset opinnot ja heillä on oltava virallinen opettajan pätevyys.