Kokenut ja energinen markkinointipäällikkö, jolla on yli seitsemän vuoden kokemus markkinointiprojektien tehokkaasta hallinnasta alusta loppuun. Hyvä käyttämään digitaalisia markkinointialustoja myynnin kasvattamiseen ja yrityksen tuottavuuden parantamiseen. Hyvä valmistelemaan ja toteuttamaan online- ja painettuja markkinointikampanjoita, jotka lisäävät yrityksen kumppaneita. Pätevä markkinointitavoitteiden valvonnassa ja raportoinnissa yrityksen sisäisen viestinnän tarkoituksiin. Olen työssäni pragmaattinen ja tuloshakuinen ja tavoitteenani on tehostaa seuraavan työnantajani markkinaläsnäoloa.
12/2012 - 06/2017, Markkinointiosaston Apulaisjohtaja, Tele Tampere Oy, Tampere
- Johdin menestyksekkäästi luovia projekteja, joissa luotiin uudenlaista yrityskuvaa.
- Suunnittelin ja toteutin sähköpostitse tapahtuvia suoramyyntikampanjoita, jotka paransivat myyntiä 10 % vuosineljänneksellä.
- Loin ja ylläpidin sisäisiä ja ulkoisia, yrityksen kehityksen ja menestyksen kannalta oleellisen tärkeitä suhteita.
- Tutustuin kilpailijoiden strategioihin ja tein samalla töitä oman tuottavuutemme parantamiseksi.
11/2011 - 11/2012, Online-markkinointikonsultti, Freelance,
- Tutkin käyttäjien ja kuluttajien motiiveja ymmärtääkseni yrityksen tavoitteita paremmin.
- Toteutin harkitusti suunniteltuja strategioita yritysten liiketoiminnan parantamiseksi.
- Vaalin olemassa olevia asiakassuhteita ja loin uusia suhteita potentiaalisten asiakkaiden houkuttelemiseksi.
- Suunnittelin, toteutin ja johdin online-markkinointitaktiikkoja, jotka johtivat erilaisiin etuihin yritykselle.
10/2009 - 10/2011, Myynti- ja Markkinointipäällikkö, Painotalo Mehiläispesä , Tampere
- Valvoin myynnin, markkinoinnin ja yrityskehityksen tavoitteiden toteutumista.
- Suunnittelin strategioita uusille markkinoille painamisen alalla.
- Suunnittelin ja toteutin menestyksekkäästi yli 15 messut.
- Lisäsin brändin näkyvyyttä, mikä johti myynnin kasvuun ja parempiin suhteisiin.
08/2010 - 08/2012, Kauppatieteiden Maisterin Tutkinto, Tampereen Yliopisto, Tampere
08/2005 - 06/2009, Kauppatieteiden Kandidaatin Tutkinto, Aalto-Yliopiston Kauppakorkeakoulu, Espoo
Kandidaatintutkielman arvosana 5/5
- Viestintä
- Esiintymistaidot
- Innovaatio
- Englanti
- Espanja ja Ranska
Näin kirjoitat markkinointipäällikön ansioluettelon
Markkinointipäällikkö ohjaa yrityksen kaikkia markkinointitoimia, joihin kuuluvat muun muassa markkinointibudjetin suunnittelu ja valvonta sekä kampanjoiden järjestäminen yritysten tavoitteiden mukaisesti. Markkinointipäällikön tärkeimpiä tehtäviä on johtaa yrityksen pitkän aikavälin markkinointistrategioita. Ihanteellinen työnhakija on taitava projektipäällikkö ja hänellä on erinomaiset johtamistaidot, minkä ansiosta hän johtaa markkinointitiimejä menestyksekkäästi.
Markkinointipäällikön ansioluettelossa on hyvä korostaa hakijan taitoja monisuorittajana ja viestijänä. Kun käytät Cvapp.fi:n testattuja ansioluettelomalleja ja noudatat seuraavia ohjeita ansioluettelon laadinnassa, löydät nopeasti juuri sinulle sopivan työpaikan.
Esimerkki profiilista
Sisällytä tähän kohtaan tärkeimmät saavutuksesi ja taitosi. Muista käyttää dynaamisia verbejä ja työpaikan kannalta relevantteja tietoja. Markkinointipäälliköiden odotetaan omaavan taidot, joita tarvitaan harkittujen markkinointisuunnitelmien laatimiseen ja toteuttamiseen. On tärkeää, että korostat niitä taitoja ja saavutuksia, jotka osoittavat sinun soveltuvan hakemaasi työpaikkaan.
Kokenut ja energinen markkinointipäällikkö, jolla on yli seitsemän vuoden kokemus markkinointiprojektien tehokkaasta hallinnasta alusta loppuun. Hyvä käyttämään digitaalisia markkinointialustoja myynnin kasvattamiseen ja yrityksen tuottavuuden parantamiseen. Hyvä valmistelemaan ja toteuttamaan online- ja painettuja markkinointikampanjoita, jotka lisäävät yrityksen kumppaneita. Pätevä markkinointitavoitteiden valvonnassa ja raportoinnissa yrityksen sisäisen viestinnän tarkoituksiin. Olen työssäni pragmaattinen ja tuloshakuinen ja tavoitteenani on tehostaa seuraavan työnantajani markkinaläsnäoloa.
Esimerkki työkokemuksesta
Luettele kaikki työpaikat, jotka ovat oleellisia markkinointipäällikön työn kannalta, sekä työpaikat, joiden toimenkuva ja/tai vaadittavat taidot ovat osittain samoja kuin markkinointityössä. Muista käyttää dynaamisia verbejä ja mainitse ansiot ja saavutukset, jotka todistavat sinun olevan erinomainen ehdokas.
- Johdin menestyksekkäästi luovia projekteja, joissa luotiin uudenlaista yrityskuvaa.
- Suunnittelin ja toteutin sähköpostitse tapahtuvia suoramyyntikampanjoita, jotka paransivat myyntiä 10 % vuosineljänneksellä.
- Loin ja ylläpidin sisäisiä ja ulkoisia, yrityksen kehityksen ja menestyksen kannalta oleellisen tärkeitä suhteita.
- Tutustuin kilpailijoiden strategioihin ja tein samalla töitä oman tuottavuutemme parantamiseksi.
Esimerkki koulutuksesta
Luettele tässä kohdassa kaikki suorittamasi tutkinnot. Myös erilaiset kunniamaininnat ja stipendit on hyvä mainita. Jos olet suorittanut alempaa korkeakoulututkintoa eli kandidaatin tutkintoa korkeamman tutkinnon, kuten markkinointipäälliköltä edellytetään, ylioppilastutkintoa ei tarvitse mainita.
- 2010-2012 Tampereen Yliopisto, Kauppatieteiden Maisterin Tutkinto, Tampere
- 2005-2009 Aalto-Yliopiston Kauppakorkeakoulu, Kauppatieteiden Kandidaatin Tutkinto, Espoo
Esimerkki taidoista
Markkinointipäällikön ansioluettelo sisältää tämän esimerkin mukaisesti merkittäviä taitoja, joita työnantaja etsii työnhakijassa. Tehdäksesi vaikutuksen varteenotettavana hakijana sinun on hyvä profiloitua taitavana ja tarkkana työntekijänä, joka hallitsee erilaisia markkinointistrategioita ja pystyy ohjaamaan projekteja alusta loppuun. Muista liittää ansioluetteloon tietoja työnkuvan kannalta oleellisista taidoista.
- Viestintä
- Esiintymistaidot
- Innovaatio
- Englanti, Espanja ja Ranska
Mitä markkinointipäällikön toimenkuvaan kuuluu?
Markkinointipäälliköt laativat ja toteuttavat markkinointistrategioita olemassa olevien asiakkaiden säilyttämiseksi ja uusien houkuttelemiseksi. Markkinointistrategioita laatiessaan markkinapäällikön on huomioitava yrityksen yleiset tavoitteet. Markkinointipäälliköt pyrkivät tekemään yritystä ja sen missiota laajemmin tunnetuksi ja käyttävät tässä apuna markkinointikampanjoita. Ihanteellisella hakijaehdokkaalla on kandidaatin tutkinto yritysmarkkinoinnin alalla tai vastaavalla alalla. Työnhakijan täytyy osoittaa, että hänellä on kokemusta markkinointistrategioiden toteuttamisesta.