Työnimikkeen Markkinointi työhakemusesimerkki

Käytä tätä työnimikkeen Markkinointi työhakemusesimerkkiä apuna oman työhakemuksesi kirjoittamisessa – ei päänvaivaa, ei arvailu. Tämä työhakemusesimerkki on suunniteltu varta vasten työnimikkeelle Markkinointi vuonna 2024. Esimerkkilauseita ja ammatilaisten ohjeita hyödyntämällä työhakemuksesi valmistuu muutamassa minuutissa.
Muokkaa tätä ansioluetteloa

Voisi kuvitella, että työhakemuksen kirjoittaminen on lasten leikkiä markkinoinnin asiantuntijalle. Niin voi kuvitella, jos ei tunne modernin markkinoinnin luonnetta. Kuukausittain julkaistava blogi saattaa sisältää 400 sanaa, jotka täyttäisivät helposti valkoisen paperin, markkinointi perustuu nykyään pitkälti vangitseviin kuviin ja ytimekkäisiin mainoslauseisiin.

Nopeatempoisessa online-maailmassa markkinoinnin asiantuntijat ovat tottuneet kirjoittamaan lyhyesti ja tiiviisti käyttäen mieluiten mahdollisimman vähän sanoja. Kun heidän on kirjoitettava työhakemus uuden työpaikan saamiseksi, he olisivat mieluiten kirjoittamatta koko kirjettä. Työhakemus ei ole heille paras tapa esitellä osaamistaan.

Vaikka monet markkinointialan osaajat viittaavat online-portfolioonsa ja pyrkivät vangitsemaan työhönottajan huomion muuten luovalla tavalla, työhakemus on edelleen hyväksytty ja yleinen tapa ottaa yhteyttä potentiaaliseen työnantajaan. Työhakemuksen kirjoittaminen vaatii kuitenkin erilaista taitoa kuin vaikkapa twitter-viestin laatiminen ja voi tuntua markkinoinnin ammattilaisesta työläältä.

Vältä näitä virheitä markkinointialan työhakemuksessa

Vaikka monet tämän oppaan sisältämistä neuvoista liittyvät markkinointiin, on monia perusvirheitä, joita kaikkien työnhakijoiden on hyvä välttää. Vältä seuraavia yleisiä virheitä parhaasi mukaan:

  • Totuuden kaunistelu on vaarallista. Omien saavutusten kaunistelu voi johtaa noloihin tilanteisiin, jos joudut haastattelussa perumaan puheitasi. Kannattaa olla rehellinen.
  • Pyri luomaan henkilökohtainen yhteys, mutta pidä silti sopivasti etäisyyttä. Luultavasti et tunne työhönottajaa henkilökohtaisesti, joten älä kirjoita työhakemusta liian tuttavalliseen sävyyn. Kirjoita eloisasti ja lämpimästi, mutta pidä kohtelias etäisyys lukijaan, jota et vielä tunne henkilökohtaisesti.
  • Älä käytä liikaa adjektiiveja. Tehokas viestintä on mahdollista ilman läkähdyttävää adjektiivien virtaa. Tiivis viestinä on markkinoinnin alalla tärkeää, joten karsi tekstistä kaikki turhat adjektiivit.
  • Kiinnitä huomiota muotoiluun. Pienetkin virheet tekstissä tai muotoilussa pysyvät lukijan muistissa pitempään kuin tekstin sisältö. Varmista, ettei kirjeessäsi ole kirjoitus-, kielioppi- tai muotoiluvirheitä, sillä ne antavat sinusta huolimattoman kuvan.
Aiheeseen liittyvä artikkeli
Näin kirjotat työhakemuskirjeen
Seuraavassa on tarkat ohjeet sellaisen työhakemuskirjeen kirjoittamiseen, joka erottuu edukseen muista ja poikii sinulle kutsun haastatteluun.

Muista nämä ohjeet

  1. Esittele tehokkaan viestinnän taitojasi pitämällä teksti tiiviinä.
  2. Esittele uraasi työhakemuksessa luovalla tavalla.
  3. Älä anna tärkeiden tietojen (yhteystiedot jne.) peittyä luovuuden alle.
  4. Hyödynnä kaikkia asianmukaisia markkinointikäyttäytymisen menetelmiä.
  5. Varmista, että työhakemus ”vetää puoleensa” sinulle sopivia työnantajia.
Luo ansioluettelo 15 minuutissa
Käytä ammattimaisia, käytännössä testattuja ansioluettelopohjia, sillä niiden avulla voit laatia sellaisen ansioluettelon, jota työnantajat odottavat.
Luo ansioluettelo