Eniten käytetty, perinteinen kronologinen rakenne soveltuu useimpiin ansioluetteloihin. Luultavasti se soveltuu myös useimmille sosiaalisen median johtajille, sillä sen työkokemusosio tarjoaa selkeän yleiskuvan urasi huippuhetkistä.
Jos kuitenkin askel sosiaalisen median alalle on sinulle radikaali muutos tai jos et ole edennyt perinteistä lineaarista urapolkua pitkin, sinun kannattaa kenties harkita toisenlaisen rakenteen käyttöä.
Nosta ansioluettelon profiilitekstissä esiin inhimillinen puolesi. Lista avainsanoja ei toimi sosiaalisen median postauksessa ja aivan samalla tavalla sinun on ansioluettelon profiilitekstissä herätettävä tulevassa työnantajassasi tunteita. Jos tämä ei onnistu sinulta ansioluettelon ensimmäisillä riveillä, kuinka aiot saada rekrytoijat uskomaan, että osaat luoda mediasisältöä, joka erottuu joukosta? Parhaat sosiaalisen median johtajat uskaltavat näyttää brändiensä inhimillisen puolen. Pidä tämä mielessäsi, kun kirjoitat ansioluettelosi profiilitekstiä.
Innovatiivinen ja motivoitunut sosiaalisen median johtaja, jolla on laaja kokemus sisällön tuottamisesta sekä yritysten ja brändien verkkoläsnäolon hallinnasta. Olen kehittänyt ja hallinut trendikkäitä sosiaalisen median tilejä, jotka ovat keränneet suuren määrän seuraajia. Olen taitava luomaan käyttäjille kiinnostavia kampanjoita, jotka johtavat kävijämäärien merkittävään kasvuun.
Ansioluettelon työkokemusosiossa sinulla on tilaisuus esitellä ideoita, projekteja ja sisältöä, jotka olet luonut sosiaalisen median johtajana. Muista kuitenkin myös havainnollistaa saavutuksiasi numeroin. Vaikka työkokemuksesi ei olisi kovin oleellista sen työpaikan kannalta, jota olet hakemassa, pyri esittelemään hakemasi työpaikan kannalta oleellista kokemustasi. Kun työhönottajat lukevat työntekijän omista projekteista ja haasteista, he vakuuttuvat siitä, että selviät myös heidän tarjoamistaan tehtävistä.
Sosiaalisen median johtaja, Panimo Ilves, Hämeenlinna
Lokakuu 2016 –
Sosiaalisen median johtaja, Mediatalo Vivahde, Hämeenlinna
Maaliskuu 2014 – lokakuu 2016
Koska useimmilla sosiaalisen median johtajilla on alempi korkeakoulututkinto, tämä tutkinto on luultavasti ensimmäisenä ansioluettelosi koulutusosiossa. Lisäksi koulutusosiossa on hyvä osoittaa, että kehität taitojasi jatkuvasti, mikä on oleellisen tärkeää tällä jatkuvasti uusiutuvalla alalla. Työpaikka-alan kehittyessä muuttuessa nopeaan tahtiin koulutusvaatimukset keskittyvät paljolti työssä oppimiseen.
Mitä todennäköisimmin ansioluettelossasi ei ole tilaa kaikille suorittamillesi kursseille. Tärkeintä onkin osoittaa, että kehität itseäsi, mikä kertoo työnantajalle siitä, etteivät tietosi ja taitosi ole vanhentuneet. Liitä tähän osioon luettelo suorittamistasi koulutuksista ja kursseista, jotka ovat hakemasi työn kannalta kiinnostavia. Tällaiset yksityiskohdat ovat tärkeitä.
Sosiaalisen median harjoittelija, Hymyhammas, Vaasa
Toukokuu 2013 – elokuu 2013
On tärkeää räätälöidä sosiaalisen median johtajan ansioluettelo erikseen jokaisen haettavan työpaikan ja potentiaalisen työnantajan tarpeisiin. Muista esitellä juuri ne taidot, joita työnantaja edellyttää hakijoilta. Sosiaalisessa mediassa viimeisimmän kampanjasi menestys määrittää sinun osaamisesi. Jokainen sosiaalisen median kampanja on erilainen ja sama pätee myös sosiaalisen median johtajan työpaikkoihin.
Jotkut näkevät sosiaalisen median johtajan roolin kaupallisena ja käytännöllisenä. Parhaissa sosiaalisen median johtajissa työn vaatimiin teknisiin taitoihin yhdistyvät kuitenkin pehmeämpiä luonteenpiirteitä, kuten vaikutustaitoja ja luovuutta. On helppo luetella vaadittavia taitoja ja ominaisuuksia, mutta elävän elämän esimerkit tekevät lukijaan suuremman vaikutuksen.
Jos haluat säästää aikaa ja optimoida työnhakuprosessia, hyödynnä Cvapp.fi-palvelun työkalua sekä ammattilaisten luomia ja rekrytoijien testaamia työhakemuspohjiamme.