Asiakaspalvelijan täytyy soveltua työskentelemään asiakaspalveluympäristössä, jossa asiakkaan tyytyväisyys on aina etusijalla. Ihanteellinen hakija ymmärtää yrityksen mission ja pystyy vaikuttamaan asiakasmäärään luomalla hyvän suhteen olemassa oleviin sekä potentiaalisiin asiakkaisiin.
Voitokkaasta asiakaspalvelijan ansioluettelosta ilmenee työnhakijan sitoutunut asenne ja taito pysyä rauhallisena, ystävällisenä ja ammattimaisena kaikissa tilanteissa. Kun käytät Resume.io:n testattuja ansioluettelomalleja ja noudatat seuraavia ohjeita ansioluettelon laadinnassa, löydät nopeasti juuri sinulle sopivan työpaikan.
Sisällytä tähän kohtaan tärkeimmät saavutuksesi ja taitosi. Muista käyttää dynaamisia verbejä ja työpaikan kannalta relevantteja tietoja. Asiakaspalvelijat ovat monissa yrityksissä avainroolissa ja siksi on tärkeää korostaa ominaisuuksia ja saavutuksia, jotka todistavat sinun oleva oikea henkilö tehtävään.
Innokas ja kokenut asiakaspalvelun ammattilainen, jolla on usean vuoden kokemus toimistoalan asiakaspalvelutehtävistä. Olen parhaimmillani nopeatempoisessa ja vaativassa ympäristössä, jossa tarjoan asiakkaille mahdollisimman korkealaatuista asiakaspalvelua. Olen tavoitehakuinen ja sitoutunut löytämään ratkaisun joka ongelmaan. Laaja kokemukseni auttaa säilyttämään laajan asiakaskunnan ja houkuttelemaan uusia asiakkaita.
Luettele kaikki työpaikat, jotka ovat oleellisia asiakaspalvelutyön kannalta, sekä työpaikat, joiden toimenkuva ja/tai vaadittavat taidot ovat osittain samoja kuin asiakaspalvelutyössä. Muista käyttää dynaamisia verbejä ja mainitse ansiot ja saavutukset, jotka todistavat sinun olevan erinomainen ehdokas.
Luettele tässä kohdassa kaikki suorittamasi tutkinnot. Myös erilaiset kunniamaininnat ja stipendit on hyvä mainita tässä kohtaa. Jos olet suorittanut alempaa korkeakoulututkintoa eli kandidaatin tutkintoa korkeamman tutkinnon, ylioppilastutkintoa ei tarvitse mainita.
Asiakaspalvelijan ansioluettelo sisältää tämän esimerkin mukaisesti oleellisia taitoja, joita työnantaja etsii työnhakijassa. Rekrytoinnista vastaava johtaja etsii edustavaa asiakaspalvelijaa, joka tuntee yrityksen mission ja omaa erinomaiset viestintätaidot. Muista liittää ansioluetteloon tietoja työnkuvan kannalta oleellisista taidoista. Tutustu seuraaviin esimerkkeihin:
Asiakaspalvelijat ovat asiakaspalvelutyön ammattilaisia, jotka toimivat yhteyshenkilönä yrityksen ja potentiaalisen asiakkaan välillä. He ottavat vastaan puheluita, vastaavat asiakkaiden kysymyksiin, tarjoavat asiakaspalvelua tavoitteenaan taata asiakkaan tyytyväisyys.
Asiakaspalvelijoilla voi olla yrityksen toimialasta riippuen hyvin erilaisia tehtäviä. Tavallisesti he vastaavat yrityksen tarjoamiin tuotteisiin ja palveluihin liittyviin kysymyksiin sekä etsivät ratkaisuja asiakkaiden ongelmiin. Ihanteellisella hakijalla on erinomaiset viestintätaidot ja hän hallitsee puhelinkäyttäytymisen säännöt. Kärsivällisyys on asiakaspalvelijalle tärkeä ominaisuus.